Obchodní podmínky

Obchodní podmínky


Fotografické služby

(dále jen "Poskytovatel")

I. Úvodní ustanovení

1. Tyto obchodní podmínky upravují práva a povinnosti mezi Poskytovatelem a Klientem při poskytování fotografických služeb.

2. Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí smlouvy o poskytování služeb.

II. Objednávka a uzavření smlouvy

1. Objednávku lze provést prostřednictvím e-mailu, telefonu, webového formuláře nebo sociálních sítí.

2. Smlouva o poskytování služeb je uzavřena přijetím objednávky Poskytovatelem.

3. Po přijetí objednávky vystaví Poskytovatel fakturu na celou částku zakázky, kterou je nutné uhradit před realizací služeb.

III. Cena a platební podmínky

1. Cena za služby je stanovena na základě aktuálního ceníku nebo individuální dohody.

2. Faktura je splatná do 14 dnů od jejího vystavení, pokud není dohodnuto jinak.

3. Realizace zakázky bude zahájena až po připsání celé částky na účet Poskytovatele.

IV. Práva a povinnosti Klienta

1. Klient je povinen dodat všechny potřebné informace a spolupracovat při realizaci zakázky.

2. Klient má právo na přiměřený počet úprav hotových fotografií dle předchozí dohody.

3. Klient nesmí bez souhlasu Poskytovatele upravovat, editovat nebo jinak měnit dodané fotografie.

V. Práva a povinnosti Poskytovatele

1. Poskytovatel je povinen dodat zakázku v dohodnutém termínu a kvalitě.

2. Poskytovatel si vyhrazuje právo použít fotografie pro vlastní marketingové účely, pokud není sjednáno jinak.

3. V případě nečekaných okolností (nemoc, technické problémy) je Poskytovatel povinen Klienta neprodleně informovat a navrhnout náhradní řešení.

VI. Dodání zakázky

1. Fotografie budou předány v digitální podobě prostřednictvím odkazu na stažení nebo na jiném nosiči dle dohody.

2. Dodací lhůta činí obvykle 4–8 týdnů od data focení, pokud není domluveno jinak.

VII. Odstoupení od smlouvy

1. Poskytovatel i Klient jsou oprávněni odstoupit od smlouvy pouze z důvodů uvedených v těchto obchodních podmínkách (dále jen "VOP").


2. Poskytovatel má právo odstoupit od smlouvy, pokud:

a) zjistí, že informace uvedené na webu (zejména cena) jsou nesprávné, neúplné nebo obsahují jiné vady, které znemožňují řádné poskytnutí služeb, nebo

b) Klient neposkytne potřebné součinnosti nezbytné k realizaci zakázky.


3. Klient má právo odstoupit od smlouvy, pokud:

a) Poskytovatel podstatně poruší své povinnosti vyplývající ze smlouvy, nebo

b) dojde k okolnostem znemožňujícím plnění zakázky z důvodu na straně Poskytovatele, například při dlouhodobé nemoci nebo technických problémech.


4. V případě odstoupení od smlouvy je příslušná strana povinna zaslat druhé straně písemné oznámení o odstoupení od smlouvy na e-mailovou adresu uvedenou ve smlouvě nebo objednávce. Za den odstoupení od smlouvy se považuje den, kdy bylo toto oznámení doručeno druhé straně.


5. V případě oprávněného odstoupení od smlouvy:

a) Poskytovatel vrátí Klientovi zaplacenou částku do 14 dnů ode dne doručení písemného oznámení o odstoupení od smlouvy na účet, ze kterého byla částka uhrazena, pokud se obě strany nedohodnou jinak.

b) Pokud došlo k částečnému plnění zakázky, má Poskytovatel právo na poměrnou část odměny odpovídající rozsahu již poskytnutých služeb.


6. Odstoupení od smlouvy nemá vliv na uplatnění případných nároků na náhradu škody, pokud takové nároky vzniknou.

VIII. Podmínky reklamace a odpovědnost za vady


1. Poskytovatel odpovídá za vady, které se objeví při poskytování služeb, a je povinen tyto vady přiměřeným způsobem napravit v co nejkratší době.


2. Klient je povinen zaslat reklamaci služeb elektronicky na e-mailovou adresu Poskytovatele. Tato e-mailová adresa slouží také k podávání podnětů a stížností ve vztahu k uzavřené smlouvě.


3. Poskytovatel je povinen neprodleně potvrdit přijetí reklamace Klientovi prostřednictvím e-mailu.


4. Poskytovatel je povinen určit způsob vyřízení reklamace:

a) ihned, ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace,

b) v odůvodněných případech nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.


5. Po určení způsobu vyřízení reklamace Poskytovatel reklamaci vyřídí bez zbytečného odkladu. Ve výjimečných případech může být vyřízení reklamace prodlouženo, avšak celková doba vyřízení nesmí přesáhnout 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.


6. Pokud bude reklamace shledána jako oprávněná, má Klient nárok na:

a) bezplatnou nápravu vady (například opravu vadných fotografií),

b) přiměřenou slevu z ceny služeb, nebo

c) vrácení uhrazené částky, pokud nebude možné vadu odstranit.


7. Poskytovatel nenese odpovědnost za vady způsobené:

a) nedostatečnou spoluprací ze strany Klienta,

b) nesprávným použitím dodaných fotografií, nebo

c) okolnostmi nezávislými na vůli Poskytovatele, například vyšší mocí.


8. Reklamace kvality fotografií musí být podána nejpozději do [XX] dnů od předání zakázky.

IX. Ochrana osobních údajů

1. Poskytovatel zpracovává osobní údaje Klienta v souladu s platnými právními předpisy.

2. Více informací o zpracování osobních údajů je k dispozici v samostatném dokumentu "Zásady ochrany osobních údajů".

X. Závěrečná ustanovení

1. Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem [datum].

2. Poskytovatel si vyhrazuje právo podmínky kdykoliv upravit, přičemž aktuální verze bude vždy dostupná na webových stránkách.


https://www.monifoto.cz/obchodni-podminky/